Koh Tao dag 3

15 juni 2018 - Koh Tao, Thailand

Vanochtend de scooter opgehaald om het eiland te verkennen.

Dag 13 Dag 13

We zijn eerst naar Shark Bay gereden. Het eerste gedeelte van de rit was prima, daarna ging het wat lastiger.. De weg ging van steil en ver omhoog, naar recht omlaag. En tussendoor ook nog stukken met zand en stenen. Maar we hebben het overleefd! Shark Bay heeft een prachtig wit strand. We hebben de spullen op het strand gelegd en zijn gaan snorkelen. We hadden gehoopt blacktip reef sharks te zien, maar helaas.

Dag 13 Dag 13

Na Shark Bay zijn we naar Aow Leuk Beach geweest. Daar hebben we ook nog gesnorkeld en op een strandbedje gelegen.

Dag 13

Wat we allemaal hebben gezien: zeekomkommers (heel veel!), zee-anemonen, papegaaivissen, maanvissen, blauwgespikkelde pijlstaartrog, hexagon tandbaars, trekkervis, koningsvis, neon juffertje, vlindervis, cobia en nog veel andere vissoorten die ik zo niet bij naam kan noemen. Kimberly heeft met de actioncam gefilmd. Hieronder een paar screenshots van de beelden en ik heb ook nog een paar video’s geüpload.

Dag 13 Dag 13 Dag 13 Dag 13 Dag 13 Dag 13 Dag 13 Dag 13 Dag 13

Voordat we naar het hotel zijn gegaan, zijn we nog langs Ban’s Diving Resort gereden. Deze duikschool heeft op internet veel goede beoordelingen. We hebben voor morgen een 2 afternoon dives gepland.

Daarna terug gegaan naar het hotel. Gedoucht en wat gegeten. Gisteren hadden we gezien dat het heel vol zat, wat vaak betekent dat het lekker eten is. De inrichting ziet er niet uit: plastic stoeltjes, krukken en tafels en het ziet eruit alsof het ieder moment kan instorten. Maar het eten was erg lekker!

Na het eten hebben we een aloë vera massage gehad. Was wel nodig, ben best wel een beetje verbrand op mijn rug.. Fijne massage en lekker verkoelend.

Na de massage alvast de spullen gepakt voor morgenmiddag. Zin innnn!

1. Jan van den Bergh:
    18 juni 2018
    Mooi verhaal en foto's. En die charmante foto's met de helmen doen de deur dicht. Moes weer denken aan de vakantie in Duitsland waar we grotten hebben bezocht. En nu vrijwillig een helm op. Het kan zomaar veranderen als je ouder wordt.