Chiang Mai dag 3

7 juni 2018 - Chiang Mai, Thailand

Een must do als je in Chiang Mai bent, is een bezoek aan het Elephant Nature Park. Er zijn verschillende parken, maar ze zijn niet allemaal diervriendelijk.

De rit naar het park duurde ongeveer 1 uur en 40 minuten. We begonnen met het voeren van de olifanten. Erg leuk om te doen! Daarna hebben we een rondje door (een gedeelte van) het park gelopen. Al snel kwamen we bij twee olifanten die we mochten aaien en waar we foto’s bij konden maken. Super gaaf!! Na de lunch zijn we richting de rivier gelopen waar de olifanten in gingen en hebben we daarna zijn we door het andere gedeelte van het park gelopen.

Het was een super bijzondere ervaring. De gids vertelde tussendoor waar de olifanten van gered waren en hoe lang ze al op het park waren. Bij de meeste olifanten zag je wel iets van wat er gebeurd was. Bij één was de rug helemaal verzakt en meerdere olifanten waren blind.

Ik heb een hele kleine selectie gemaakt uit de vele foto's. Kleine toelichting bij de laatste foto('s). Als je ze naast elkaar bekijkt zie je dat de olifant op de eerste foto 'uithaalt', mij vervolgens (heel zachtjes) raakt en ik me rot schrik... Hihi.

Dag 6 Dag 6 Dag 6 Dag 6

Om 17:00 hadden we een kookcursus geboekt. We hebben verschillende gerechten gemaakt, onder andere Pad See Uw, Pad Thai, Spring Rolls, Mango Sticky Rice en Deep Fried Banana’s. Aan het einde kregen we een kookboek met alle recepten.

Dag 6 Dag 6 Dag 6 Dag 6

Rond 21:00 waren we klaar met koken en zijn we naar de Chiang Mai Cabaret show geweest. Dit is een show met ladyboy’s die optreden (zie video). Hilarisch, erg leuke avond gehad! Laatste dag Chiang Mai zit er alweer op. Morgenochtend tas weer inpakken en door naar de volgende bestemming.