Chiang Mai dag 2

6 juni 2018 - Chiang Mai, Thailand

Vandaag hebben we het centrum van Chiang Mai verlaten en zijn we de bergen in gegaan. We hebben een taxi gehuurd voor de dag om ons overal naartoe te brengen. We konden met de scooter, maar uiteindelijk ben ik blij dat we dat niet gedaan hebben.

We zijn eerst naar Doi Pui Village geweest. Een oud dorpje bovenin de  bergen. In het begin was de weg prima. Wel haarspeldbochten, maar niet super scherp en door de bomen keek je niet recht naar beneden. De weg na de tempel (waar we straks heen gaan) was echter niet meer zo fijn.. Heel smal, er pasten nét twee auto’s langs elkaar als je heel voorzichtig reed. En gaten in de weg. Zo groot dat de chauffeur telkens bijna stil stond om eroverheen te gaan en zijn buddha beeldje die aan de achteruitkijkspiegel zat, vast hield om te voorkomen dat deze tegen de dashcam/voorruit kwam. Eenmaal aangekomen bij het dorpje, vonden wij het helaas wat tegenvallen. Het uitzicht is prachtig, maar het dorpje zelf was niet geweldig.

Dag 5

Na 20 min zijn we weer in de auto gestapt en dezelfde weg teruggegaan naar beneden. De volgende stop was de tempel, Wat Doi Suthep. Om bij de tempel te komen moest je eerst een enorme trap op (308 treden). De tempel staat niet op mijn lijstje van allermooiste tempels, maar de ligging en het uitzicht maken alles goed.

Dag 5 Dag 5 Dag 5

De laatste stop zijn de ‘sticky waterfalls’. Ik moet eerlijk zeggen, toen ik las dat je daar op kunt lopen, geloofde ik dat niet zo. Totdat je er bent en het ervaart. De witte stenen hebben veel grip en daar kun je prima op lopen. Je moet alleen uitkijken voor de groene stukjes: die zijn érg glad.

Dag 5 Dag 5

In het begin was het wel wennen en een beetje eng, maar na het eerste niveau (er waren 3 niveaus) ging het steeds beter. Met handen en voeten over de stenen, af en toe - gelukkig - met een touw erbij, zijn we de 3 niveaus afgegaan en daarna zijn we weer naar boven geklauterd. En dat alles middenin de jungle. Het was zo super gaaf. Er staan filmpjes bij de video’s!

Naast een mega voldaan gevoel, waren we stiekem ook wel een beetje kapot.. Na het douchen zijn we richting de women’s massage center gegaan. Hier werken vrouwen die in de gevangenis hebben gezeten en door dit werk weer een kans krijgen in de samenleving.

Na de massage hebben we nog wat gegeten en toen zijn we richting het hotel gegaan. We wilden nog een spelletje doen op de hotelkamer, maar zijn uiteindelijk als een blok in slaap gevallen..

1. Joke van den Bergh:
    9 juni 2018
    Ik heb jouw adres ook Rob gegeven en als ik het goed heb begrepen heeft hij zich ook aangemeld.
    Wel genieten zeker? Groeten en tot ziens maar weer.