Chiang Mai dag 1

5 juni 2018 - Chiang Mai, Thailand

Om 07:00 zijn we aangekomen op het station in Chiang Mai. Redelijk geslapen, ondanks de voorbij lopende mensen en het licht (dat aan bleef). Er was wel een gordijntje, maar er kwam toch nog wel licht naar binnen. Leuke ervaring en een goede oplossing voor een 12/13 uur durende reis. Op het station was het goed geregeld. We liepen op een Tourist Information af en ons werd verteld dat we naar buiten konden lopen om een songtaew te nemen naar het hotel. Een songtaew is een gedeelde taxi en iets groter - en goedkoper - dan een tuktuk. Dit ging prima en binnen no time waren we bij het hotel.

Chiang Mai is heel anders dan Bangkok. Dat zagen we 's ochtends al meteen toen we naar buiten keken: veel bergen en jungle. Daarnaast is het verkeer veel minder chaotisch dan in Bangkok. Een toch wel groot minpunt van Chiang Mai waren de vele kakkerlakken die we 's avonds op straat hebben gezien. In Bangkok zitten ze natuurlijk ook, maar hoeveel we er vandaag hebben gezien, zoveel hebben we er niet gezien in die drie dagen dat we in Bangkok waren.....

Eigenlijk snakten we naar een lekkere douche of een duik in het zwembad, maar omdat we de kamer nog niet op konden zijn we Chiang Mai gaan verkennen met de fiets. Er zijn geen aparte fietspaden, maar zolang je links blijft rijden is er niks aan de hand. Met kruisingen weten we nog steeds niet wat de verkeersregels zijn, maar we hebben gemerkt dat als je gewoon rustig door rijdt, het verkeer wel voor je stopt. Een beetje wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Er waren een aantal tempels waar we volgens de reisbloggen op internet naartoe moesten. Deze hebben we op één na vandaag bezocht. Er sprongen er twee boven uit: Wat Chedi Luang (eerste foto's) en Wat Chiang Man (laatste foto). verder hebben we wat rondgefietst en zijn we daarna teruggegaan naar het hotel voor een verfrissende duik.

Dag 4 Dag 4 Dag 4 Dag 4 Dag 4 Dag 4

In de avond hebben we bij Dash! gegeten. Dit restaurant stond heel goed aangeschreven op internet en dat kunnen wij alleen maar bevestigen. Het was heerlijk! We hebben hier de specialiteit van Chiang Mai op: Khao Soi Khun Yai. Een gele kokoscurry met eiernoedels. Yum yum!

Dag 4

Na het eten zijn we naar de night market geweest. Het heet night market, maar begint rond de middag en duurt tot 00:00. Er staan talloze tentjes met oa handgemaakte werken en olifantenbroeken. Ik vind het fantastische broeken en een typische Thaise souvenir. De tentjes verkopen veel dezelfde producten, maar dat is tevens handig om te onderhandelen.

Dag 4

Morgen gaan we naar een andere tempel die in de bergen ligt en naar de 'sticky waterfalls' waar je op zou kunnen lopen. Ik ben benieuwd!

1. Frank:
    6 juni 2018
    Echt top alle indrukken die jullie opdoen! Geniet.
  2. Anika:
    6 juni 2018
    Yanmie die curry!! Heb je zelf ook al een olifantenbroek? Liefs van ons
  3. Mieke:
    7 juni 2018
    Die op de foto is van mij :)!
  4. Els van den Bergh:
    7 juni 2018
    Ziet er allemaal geweldig uit meisje!!