Bangkok dag 3

4 juni 2018 - Bangkok, Thailand

De fietstocht was nog meer wat we ervan gehoopt/gedacht hadden. Echt super leuk en vel gezien! We zijn door de meest smalle straatjes van Bangkok gefietst, dwars langs Thaise mensen die daar stonden te koken etc. De eerste stop hebben we gemaakt bij een soort markt, waar we twee Thaise snacks hebben gehad. Ik ben er de namen natuurlijk alweer van vergeten, maar het was in ieder geval lekker. Na een tijdje gefietst te hebben, gingen we met de boot naar de andere kant van Bangkok. Er is geen brug over de weg, dus iedereen moet met de ferry van de ene naar de andere kant.

Op een gegeven moment hebben we de kleine drukke straatjes achter ons gelaten en hebben we een longtail boot-ritje gemaakt. Bijzonder om te zien hoe de mensen langs die rivier mensen 'wonen'. Sommige huizen waren meer krotten - en soms half ingestort - en anderen zagen er mooi uit. In en aan de kant van de rivier hebben we verschillende varanen gezien.

Na een halfuurtje gingen we de boot weer af en gingen we terug naar hele smalle straatjes. Echter geen drukke straatjes. Er waren daar geen toeristen, alleen maar de lokale bevolking die daar woont. We hebben daar bij een tentje geluncht. We kregen soep, gebakken groenten, curry met rijst en fruit (ananas en dragon fruit). Was erg lekker! Ik heb twee filmpjes geüpload. Ik kreeg ze niet bij dit verhaal gevoegd, maar je kunt ze bekijken bij video's.

Rond 12:00 waren we weer terug. Gelukkig maar, het werd steeds warmer naar de middag toe. Hierna hebben we eigenlijk weinig gedaan. We zijn bij een cafeetje gaan zitten om ons hotel in Chiang Mai te boeken.

Nu zitten we in de nachttrein naar Chiang Mai. We komen daar morgenochtend rond 07:00 aan. De trein is schoon en het ziet er prima uit. Het is wel koud door de airco. Gelukkig hadden we een legging en een trui bovenop gelegd voor de zekerheid. Die hebben we wel nodig.. Hopelijk kunnen we lekker slapen en zijn we goed uitgerust morgen. Chiang Mai moet een hele leuk stad zijn, dus de energie hebben we wel nodig!

Dag 3 Dag 3

1. Anika: