Bangkok dag 1

2 juni 2018 - Bangkok, Thailand

Dag 1

Vanochtend zijn we rond 10:30 aangekomen in Bangkok. De vliegreis is prima verlopen, geen bijzonderheden (op 25 min vertraging na). Wel wat weinig geslapen..

Vanaf de luchthaven met een ietwat gammele shuttlebus door het drukke verkeer gesjeesd richting Koh San Road. Koh San Road is dé bekendste straat van Bangkok waar veel backpackers komen, maar vooral: waar veel streetfood te vinden is. Ook zijn er talloze tentjes/winkeltjes met olifantenbroeken, sarongs etc. etc. We hebben heerlijke noodles gegeten in een tentje waar we normaal gesproken niet zo snel zouden gaan eten, maar het was een goede gok!

Dag 1 Dag 1

Een ritje met de tuk tuk kan natuurlijk niet ontbreken in Thailand. Een fijne (vanwege de warmte) en goedkope oplossing om van A naar B te gaan. Afdingen hoort erbij en dat lukt ook prima. Zo beginnen ze met 200 baht en hebben we uiteindelijk 80 baht betaald (€ 2,67).

Dag 1 Dag 1

Omdat het al wat later was hadden we geen tijd meer voor The Grand Palace. Daar gaan we morgen of overmorgen naartoe. Wel zijn we bij een paar tempels geweest. Bij één van die tempels kwamen we een Thai tegen die ons meenam naar 'zijn' tempel. Samen met hem hebben we tot de Buddha gebeden en het kwaad van ons 'afgespoeld' met holy water. Na een paar tempels hebben we de tuk tuk weer gepakt naar ons hotel en hebben daar nog even gerelaxed aan het zwembad.

Dag 1 Dag 1

Koh SAN Road vonden we leuk om een keer gezien te hebben, maar overdag vonden wij het een beetje tegenvallen. In de avond moet het heel leuk zijn, maar dat hebben we helaas niet uitgeprobeerd vanavond. Het was om 19:00 al pikdonker van de regen en het onweer. Bovendien zijn we toch best moe en leek het ons een goed idee om de eerste dag niet te veel te doen en op tijd te gaan slapen.

1. Frank:
    2 juni 2018
    Lekker 1e dagje. Heel veel plezier nog saamn. Geniet er van.
  2. Joke van den Bergh:
    3 juni 2018
    Ik wens je nog heel veel plezier samen, ook de groeten aan jouw vriendin. Be n benieuw naar de eerste duikervaring.
  3. Anika:
    4 juni 2018
    Yay, je bent er! Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot 😊 We zijn benieuwd naar je verdere avonturen. Liefs