Koh Tao dag 4

16 juni 2018 - Koh Tao, Thailand

Vanmiddag gingen we dan eindelijk duiken! Van te voren waren we wel een beetje zenuwachtig, maar het is super goed gegaan. In totaal waren we met z’n 4-en met een instructeur. Mooi klein groepje dus.

Het weer was super slecht, veel regen. Hierdoor gingen we naar een andere kant van het eiland om daar te duiken. Tijdens de eerste duik was de stroming heel sterk. Dat hebben we in Nederland natuurlijk niet gehad, dus dat was wel wennen.

In het begin zagen we eigenlijk al meteen een Giant Hawksbill (zie video). Super vet! Hij was op z’n gemakje aan het eten en bleef op dezelfde plek zitten. Ook hebben we nog een blauw gespikkelde pijlstaartrog gezien en een school kleine barracuda’s. En een heleboel andere vissen. Er was geen moment dat we geen vissen om ons heen zagen.

Dag 14

Terug bij de duikschool hebben we meteen voor de volgende dag 2 duiken geboekt. Dit keer in de ochtend. Het zicht zou dan (nog) beter zijn. We gaan het zien! Wel erg vroeg; 07:15 daar..

Na het duiken hadden we zoveel honger dat we maar meteen zijn gaan eten. We hadden al gezien dat er bij een beachbar werd gebarbecued. Een bord vol vlees dus! Fijn eten na een inspannende activiteit.

Morgenochtend dus vroeg op en het weer is slecht - veel regen -, dus goed excuus om een film te kijken op de hotelkamer en vroeg te slapen.

1. Tiny en Jeanne:
    18 juni 2018
    🙏 lieve Mieke voor je uitgebreide reisverslagen,foto’s en video’s!
    En wat gaaf dat jullie zo genieten van het duiken!
    Veel duikplezier🍀 voor morgen.
    Groetjes
  2. R.C.M. van Valkenburg:
    19 juni 2018
    Leuk om jullie blog te volgen! Zo kan ik nog een beetje genieten van een virtuele vakantie!
    Óp naar het volgende verslag.....