Khao Sok dag 2

12 juni 2018 - Khao Sok National Park, Thailand

Om 07:45 zaten we alweer aan het ontbijt en konden om 08:30 in de minivan stappen richting het Cheow Larn Lake. De rit duurde ongeveer een uur.

Het meer is indrukwekkend mooi. Het water is turquoise en de natuur is prachtig. Met een bootje zijn we een uurtje wezen varen (zie video). We zijn gestopt bij een aantal floating cottages. We zijn eerst even gaan kajakken (zie video) en daarna in het water gesprongen. Vervolgens hebben we geluncht. Ze hadden super lekker verse vis met groenten, rijst, omelet en curry.

Dag 10 Dag 10 Dag 10 Dag 10 Dag 10 Dag 10 Dag 10 Dag 10

Na het eten zijn we gaan hiken (zie video). Het eerste stuk omhoog was best pittig.. Waren al meteen kapot. Daarna was een wat rechter stuk waar we even bij konden komen. De gids liet ons onderweg een aantal hollen van tarantula’s zien. Met een stokje ging hij in het web rondom het hol, waardoor de tarantula er gedeeltelijk uit kwam om zijn ‘prooi’ te pakken. Iewl.

Na een halfuur zijn we op een bamboebootje gestapt richting een grot. Leuk om te zien, overal stalagmieten en stalactieten. Daarna zijn we hetzelfde pad terug gegaan naar de floating cottages.

Met de boot zijn we vervolgens terug gegaan naar de pier en met de minivan weer naar het hotel. Morgen willen we naar Koh Tao. Via het hotel hebben we een bus- en ferry ticket gekocht. We konden kiezen uit 06:00 en 11:00 vertrek. Uiteindelijk hebben we toch voor die van 06:00 gekozen, omdat we anders pas om 19:00 in Koh Tao zouden aankomen. Na het eten zijn we onze spullen gaan inpakken en snel gaan slapen.