Khai Yai dag 2

10 juni 2018 - Khao Yai National Park, Thailand

Sportlegging, t-shirt met lange mouw, wandelschoenen en rugzak; klaar voor de trekking. We werden door de gids opgehaald met een jeep. Van Jum - de gids - kregen we nog sokken tegen bloedzuigers. Althans, dan kruipen ze niet zo gemakkelijk onder je kleding. Niet erg mooi, maar wel effectief.

Eenmaal in het park regen, regen, regen. Er waren maar een paar momenten zonder helaas. Toch was het echt super leuk! Jum heeft oren en ogen waar je u tegen zegt. Gelukkig had ze een grote verrekijker bij zich, zodat wij het ook konden zien. Door de regen hebben we een groot gedeelte in de auto gezeten. Eigenlijk wilden we dat liever niet, maar met dit weer was het niet zo erg. Bovendien is dit ook niet te voorkomen; het park is net zo groot als Nederland. Dus als je wat meer van het park wil zien, ontkom je er niet aan om een tijdje in de auto te zitten.

We stopten tussendoor als Jum iets zag. Dan pakte ze haar verrekijker, rende naar de juiste plek en zette de verrekijker zo neer dat wij het ook konden zien. Telkens als we een dier zagen vertelde ze daar wat over. Gelukkig kon ze goed Engels, in tegenstelling tot de meeste Thaise mensen.

Toen het even droog was zijn we uit de jeep gestapt om een stukje de jungle in te gaan. Het begon helaas al snel te regenen, maar door de bomen had je er niet zoveel last van. Daar hebben we een hornbill (neushoornvogel) gezien, heel vet. Jum liet ons op een gegeven moment aan een stukje hars van een boom ruiken en moesten we raden wat dit was; kaneel. Ze vertelde dat wij het in stokjes kennen, maar het dus van een boom komt. Een stukje verder lokte Jum een schorpioen uit zijn hol. Ze pakte hem op zodat we hem beter konden zien (deze soort is niet giftig blijkbaar) We mochten hem zelfs vasthouden...... Heel eng haha.

In de middag hebben we Pad Thai gegeten. De lekkerste die we tot nu toe op hebben. Daarna zijn we naar de waterval geweest van de film 'The Beach'. Toen we weer boven waren liet Jum ons een slang zien die ze had gespot. Toen we richting de jeep liepen, zagen we een aapje. Heel dichtbij deze keer. Hij zat op/half in de prullenbak de restjes uit de tasjes te plukken en op te eten.

Jum reed ons vervolgens naar het hoogste punt van het park. Via een pad kon je bij een klif komen vanwaar je Cambodja zou kunnen zien. Het was echt veel te mistig om überhaupt iets anders te zien dan de bomen die vooraan stonden. Wel jammer, maar toch wel indrukwekkend om te zien hoe hoog het was (je kon wel een stuk naar beneden kijken).

Het laatste onderdeel van de trekking was de zoektocht naar olifanten. Deze hebben we helaas niet gezien. Echt super jammer, die hadden we zo graag willen zien. Maar we hebben best veel beesten gezien en het was een super leuke ervaring!
In de avond zijn we nog lekker Thais gaan eten bij een tentje en daarna richting de kamer gegaan. Moe en morgen weer vroeg op om richting het vliegveld in Bangkok te gaan. Vanaf Bangkok vliegen we naar Surat Thani om vanuit daar naar Khao Sok (nationaal park) te gaan. Hier blijven we 2 nachtjes en daarna door naar de eilandjes.

Dag 8 Dag 8 Dag 8 Dag 8 Dag 8 Dag 8 Dag 8  Dag 8 Dag 8 Dag 8 Dag 8 Dag 8 Dag 8 Dag 8 Dag 8  Dag 8 Dag 8 Dag 8 Dag 8

1. Tiny en Jeanne:
    14 juni 2018
    Wow! Mieke wat gaaf dat wij jou op deze manier kunnen volgens tijdens deze fantastische reis👍.
    Geniet er nog van 🍀!
  2. Jan van den Bergh:
    14 juni 2018
    Nou weer leuk stuk van je belevenissen. Leuke foto's ook. Je zou er bij willen zijn:)